Haruan Sakit: Trip memancing di jambatan Pulau Pinang ke-2 - Memancing di Pulau Pinang

Blog Admin | 7:32 PM | 0 comments

Haruan Sakit: Trip <b>memancing</b> di jambatan <b>Pulau Pinang</b> ke-2 - Memancing di Pulau Pinang

Haruan Sakit: Trip <b>memancing</b> di jambatan <b>Pulau Pinang</b> ke-2

Posted: 24 Jun 2015 12:00 AM PDT

Jeti Batu Kawan...

Ahad (3.2.2013)

aku join trip memancing group ayah aku dekat jambatan Pulau Pinang yg baru .. time cuti semester .. bosan duduk kat rumah kan hehe... kami naik bot kat jeti batu kawan .. tekong ramah betul hehe....

yg pakai kopiah putih tu ayah aku dan yg len semua member ayah aku...semua cikgu ..

Tekong ni memang aku respect la , dia rajin ubah tempat walaupun 10 minit .... dah gelama ja yg sudi jamah umpan so dia pun ubah tempat... kalau ada ikan yg 'hot' baru la lama skit kat tiang ....

Yg ni hasil sampai pukul 12.15 mcm tu la...

kami habis umpan ( udang hidup ) awal hari tu tapi masa tu ikan duk galak makan ...kalau hirisan ikan kembong lambat sikit la dan ikan yang layan pun gelama.... kami pun berlabuh di jeti pulau aman .. pi cari makanan dan solat zohor ...

Rsanya , jarang dah nak nampak beduk ni....huhu
Masjid pulau aman....

Untuk sesi petang pulak , okay jugak... dapat sembilang tapi kalau besar , gemang ... tekong kata... aku ni amatur lagi..hehe So cari pengalaman la nie... kami banyak dapat sembilang dan kebanyakannya saiz gaban gak la...hehe Tak terkecuali gelama sebagai "saguhati" dan penghibur .... overall , bagi aku okay n puas la.. ada jugak rod yg jadi n dan ada gak kes tak sempat nak tahan tali yang muntah lepas tu putus , owhhh... makan x kenyang la lepas tu haha.... sekian ...

012-4434061  tekong mat
atau
Facebook: Tok Pulau

Video kompilasi memancing di Jambatan Pulau Pianag ke-2 :

Haruan Sakit: Trip ke 2 <b>memancing</b> di jambatan <b>Pulau Pinang</b> ke-2 <b>...</b>

Posted: 24 Jun 2015 07:34 AM PDT

sabtu 13.7.2013
 puasa ke - 4

Sebelum hari kejadian , tgk ramalan cuaca dekat jabatan meteorologi dia ramalkan hujan di 1 2 tempat kat area p.pinang dan kelajuan angin pada 30-40 knot .... tak tau la laju ke tidak tp macam laju ja ...
Aku , abah dan angah ...

Excited betul nak pi mancing lagi kat jambatan pulau pinang ke-2 tu...
ni kira trip kedua la...

naik kat ats ni utk sembahyang zohor ...
angah dan tekong bot...

tengah seronok pancing tetiba dtg awan hitam ... ok lagi .... tp bila siap sekali dgn angin kuat , terus siap2 tuk balik ... awal lagi masa tu , baru pukul 2 lebih ...

nak buat mcm mana kan .. cuaca menjadi penghalang lak ...

terima jela kan ..

awan hitam ... hermmm..
ke jeti batu kawan ..

<------  udang hidup yg dijala dijadikan umpan ...

ada banyak lebih udang ni sbb balik awal ...
cuaca tak elok ... jadi bawak balik wat sambal ..hehe

abah aku punya la kempunan nak dapat ikan merah
tp tak dapat jugak... nak buat mcm mana , rezeki
xda la tu ... lagipun ikan kat laut ni susah nak diduga... kadang kena kat port dia kadang tak ...

ni lah hasilnya ... dan the good news is ikan sembilang besar dan ikan merah tu aku yg dapat , hehe                                                                                                                                     -------->

Video kompilasi memancing di jambatan Pulau Pinang ke-2 :

Haruan Sakit: Trip <b>memancing</b> bawah jambatan <b>Pulau Pinang</b> ke-2

Posted: 26 Jun 2015 12:39 AM PDT

3.1.2014

Isnin

Jambatan Pulau Pinang ke-2

Hasil hari ni gelama lah yang paling banyak hehe ikan duri tu boleh la sembilang sekor ikan tuka dapat 2 ekor dan bolos @ putih damar .... yang sebenarnya ikan yang aku pegang tu tekong bot yang dapat ...hahaha ... Aku tadi dah buat perambut untuk mancing ikan talang atau ikan senangin ... aku target yang tu ja tapi last-last ikan duri yang sambar ... melentur jugak lah rod aku tu .. ingat talang ka senangin ... last-last aku layan gelama sampai ke sudah haha dah dia ja yang rajin makan umpan ... Angin masa awal-awal ni tak la kuat sangat tapi bila mai belah petang terus kuat ... Yang jenahak ni dekat 2kg jgk la ...dapat pun belah pagi berumpankan udang hidup ...

Tekong saibi

019-4293696

Video kompilasi memancing di Jambatan Pulau Pinang ke-2 :

Haruan Sakit: Trip ke 3 <b>memancing</b> di Jambatan <b>Pulau Pinang</b> ke-2 <b>...</b>

Posted: 25 Jun 2015 07:18 AM PDT

30.7.2014 Khamis seperti hari-hari biasa lepas kerja ja terus terjah port casting ... tujuan utama nak merasa "karen" si ika...

Pancing Mania Blog::
Kami menyediakan berita terbaru dan live mengenai aktiviti - aktiviti Memancing dan tip memancing Malaysia dan negeri - negeri di Malaysia dengan percuma. Tinggalkan komen anda di kotak komen untuk Support Blog ini!