NgailHobiku: Tip Memancing Di Jambatan Kedua Pulau Pinang - Memancing di Pulau Pinang

Blog Admin | 7:17 PM | 0 comments

NgailHobiku: Tip <b>Memancing</b> Di Jambatan Kedua <b>Pulau Pinang</b> - Memancing di Pulau Pinang


NgailHobiku: Tip <b>Memancing</b> Di Jambatan Kedua <b>Pulau Pinang</b>

Posted: 10 Sep 2014 12:00 AM PDT


Assalammualaikum...

Cukup lama saya tidak publish post kat blog ini..

Cuma nak kongsi sedikit ilmu dengan pemancing-pemancing yang baru nak berjinak-jinak dibawah jambatan kedua pulau pinang(JK2)

Banyak dok dengar orang cerita pasal JK2 ni,dan banyak persoalan yang timbul.

Untuk pengetahuan semua JK2 ni tak sama macam Jambatan lama siap boleh bermalam kat atas tu.Untuk memancing kat sini kita perlu menyewa bot dari pagi sehingga petang,kebiasaannya bot akan balik berehat di Pulau Aman di sebelah tengah hari untuk makan,solat dan sebagainya.

Kebiasaannya tambang yang dikenakan diantara RM300-RM350 berserta umpan,pemancing hanya perlu membawa peralatan,minuman dan makanan ringan(Makan Tengah Hari Kena Bayar Sendiri)

Bukan setiap masa sesuai untuk memancing disini,kadang2 tekong hanya akan berlabuh disekitar pulau dan sangkar sahaja..ini bergantung pada keadaan air dan cuaca.

Pada yang tidak biasa dilambung ombak,anda boleh merasainya apabila berada ditepi tiang ketika angin kuat bertiup..kalau yang tak tahan boleh mabuk free..

TIP

Mula sekali kita kena tengok "target", atau pun jenis@specis ikan yang kita nak pancing dari situ baru kita boleh lengkapkan misi kita..

Zul-Kapten Kapal bersama spesis Jenahak

Jika target kita ikan bersisik seperti MERAH,JENAHAK,KERAPU,TANDA,-

Air yang sesuai untuk pancingan ini adalah pada 3.4.5.6.hari bulan  melayu

SET PANCING- kena yang medium,mainline 60-80lb(braided@mono),perambut kena tengok air..kadang-kadang kena pakai sampai perambut 100lb,sebab apa kena tengok air? Bila air cantik ikan sini kasar2..

UMPAN- Paling sesuai IKAN CINCANG REBONG,yang ni kena jala..memang takdak di jual kat mana-mana,UDANG HIDUP..tapi mau yang pulau punya..kalau beli pun boleh cuma kena tukar air selalu.


Umpan Cincang Rebong

TEKNIK PANCING-

Kail dipasang ditengah-tengah ikan..turunkan@baling 3kaki dari tiang..pastikan drag telah diketatkan habis..kalau tidak ikan bawa lari masuk kecelah tiang dan sangkut..akhir sekali putuss..Pastikan anda memegang batang pancing dan selalu bersiap sedia jika strike..

Apabila strike..balas dan berdiri ..angkat rod anda setinggi-tingginya, jangan biarkan ikan kembali ketiang..

dan layann...







Kerja Urus Email (Bayaran RM90-RM630/Seminggu) (Seluruh Malaysia)

Sanggup Belajar - Tidak Memerlukan Pengalaman
Boleh Melakukannya Sendiri di Rumah
Khas Untuk Mereka Yang Mahukan Duit Lebih

Info Segera http://bozzv6.net/pengurusemail9905
Info Segera http://bozzv6.net/pengurusemail9905
Info Segera http://bozzv6.net/pengurusemail9905
Info Segera http://bozzv6.net/pengurusemail9905

  **Peluang: Seluruh malaysia
    **Setiap Email: RM90
    **SMS puan Masnah: 0127473549

Gambar2 ni semua dari album tekong Zul.(01135079144).kalau nak tempah tekong ni terutama masa air cantik memang susah kecuali pada hari -hari biasa Isnin-Jumaat,Sabtu dan ahad memang susah nak dapat.Ikan2 ni dinaikkan pada 3,4,5,6 Zulakaedah @ 29,30,31,1 hb-9-2014 memang mantapkan?

Sehingga dilain masa...wassalam

Pancing Mania Blog::
Kami menyediakan berita terbaru dan live mengenai aktiviti - aktiviti Memancing dan tip memancing Malaysia dan negeri - negeri di Malaysia dengan percuma. Tinggalkan komen anda di kotak komen untuk Support Blog ini!

0 comments